Webverkenner
Image default
Aanbiedingen

Het belang van een online marketing bureau

In een wereld waarin heel veel zaken via het internet verlopen, gaan steeds meer bedrijven zich richten op de online verkoop van producten en diensten. Dit houdt in dat steeds meer zaken geen lijfelijke winkels meer hebben, maar hun producten alleen nog via een website verkopen. Ook diensten worden vaak nog alleen maar online aangeboden, zoals bij de virtuele providers als Simyo en Simpel. Aangezien steeds meer bedrijven zich op online zaken gaan richten, is het voor deze bedrijven van belang om zich goed online te profileren. Hier doen online marketing bureaus hun intrede.

Wat is een online marketing bureau?

Een online marketing bureau verzorgt de marketing van bedrijven en websites online. Sinds een aantal jaren is online marketing een aparte bedrijfstak geworden in de marketingwereld. Het doel van een online marketing bureau is het marketen van bedrijven en websites op het internet, waardoor de online verkopen van deze bedrijven toenemen.

De taken van een online marketing bureau

Een online marketing bureau houdt zich bezig met verscheidene taken. Het begint met het onderzoek doen naar het bedrijf dat het bureau inhuurt. Wat zijn de doelstellingen van deze organisatie? Wat is de doelgroep? Wat is de merkbeleving? En welk budget wordt er voor online marketing vrijgemaakt? Op basis van deze variabelen zal een online marketing bureau advies geven over de juiste manier van marketing voor jouw bedrijf via het internet. Hierna wordt de juiste strategie verzonnen en uitgewerkt, waarbij het online marketing bureau de verschillende internetdiensten voor zijn rekening neemt. Denk hierbij aan zaken, zoals e-mail marketing, optimalisatie van de zoekmachine middels SEO, affiliate marketing, zoekmachine marketing, viral marketing en social media marketing.

SEO optimalisatie

Voordat mensen een online aankoop gaan doen of een dienst aannemen, oriënteren mensen zich eerst op het internet. Deze zoekende mensen moet je naar jouw webshop of website trekken, want dit zijn potentiële klanten. Een online marketing bureau heeft hiervoor een aantal SEO specialisten in dienst. Een SEO specialist zorgt ervoor dat je bedrijf of website goed gevonden wordt in de verscheidene zoekmachines, zoals Google, waar de oriëntatie van veel mensen begint.

Hoe gaat de zoekmachine optimalisatie in zijn werk?

Een SEO specialist begint meestal met een zoekwoordenonderzoek. Hierbij wordt gekeken naar je doelgroep, je concurrenten online en de zoekwoorden die jouw doelgroep gebruikt. Hierbij zie je ook hoe vaak er gezocht wordt op de zoekwoorden, die de specialist je adviseert. Vervolgens maakt de SEO specialist een plan met je over hoe je website hoger in de zoekresultaten kan eindigen en dus sneller gevonden wordt in de zoekmachines. Ook de kwaliteit van je website wordt aangepakt, opdat je niet alleen hoog in de zoekresultaten eindigt maar hier ook voorlopig blijft staan. Hierbij wordt de techniek van je website, de linkbuilding en de inhoud aangepast op basis van Googles richtlijnen.

Nu heb je potentiële klanten, dus wat nu?

Dat mensen je website vinden, is veelal niet genoeg. Je wil immers ook dat deze mensen overgaan tot het kopen van producten of het aannemen van je diensten. Door uitvoerige analyses geeft een online marketing bureau je inzicht in je converteren en maakt je website vervolgens conversie gerichter.