Webverkenner
Image default
Management

Smart small business ideas

 

Slimme kleine zakelijke ideeën

 

Freelancen

Online jobmarktplaatsen zoals Upwork en Fiverr hebben miljoenen freelancers geholpen om hun inkomen aan te vullen of zelfs om van op afstand te werken. LinkedIn heeft onlangs ook zijn Services Marketplace gelanceerd, nog een teken van de dramatische verschuiving in arbeidsmogelijkheden.

 

Kun je schrijven? Ben je goed met sociale media, of video, of coderen? Bied je vaardigheden online aan waar mensen op zoek zijn naar personeel en je zult misschien verbaasd zijn over de resultaten. Oog voor detail hebben en geen specifieke expertise hebben werkt ook; er is veel vraag naar werk als virtueel assistent, en je klanten zullen je precies vertellen wat ze willen dat je doet.

 

Freelance werk is ook een goed compromis als je je inkomen wilt verhogen, maar nog niet klaar of geïnteresseerd bent om je 9-tot-5 baan op te geven. In tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht, hebben veel succesvolle ondernemers eerst hun idee als bijbaan getest en hun waardevoorstel gevalideerd voordat ze de sprong waagden.

 

Breek in de creatieve economie

Veel online platforms hebben onlangs fondsen gereserveerd om uit te delen aan makers, waaronder Facebook, Instagram en Snap. Als je graag online content creëert en iets te zeggen hebt, willen grote technologieplatforms je betalen om het goed te doen.

 

De meeste platforms vereisen eerst een bepaalde mate van tractie voordat je geld kunt verdienen. Op YouTube bijvoorbeeld moeten eigenaars van een kanaal volgens de vereisten van het partnerprogramma “een goede reputatie hebben bij YouTube, 4.000 geldige publieke kijkuren hebben in de afgelopen 12 maanden en ten minste 1.000 abonnees hebben”. Deze barrières helpen voorkomen dat nieuwe accounts het systeem vanaf de eerste dag proberen te omzeilen.

 

Adam Erhart, een marketingstrateeg met meer dan 100.000 abonnees op YouTube, merkt op dat de tijd die het kost om deze benchmarks te halen, verschilt van branche tot branche en van platform tot platform. De productie van content heb je echter volledig zelf in de hand.

 

“Op een platform als YouTube heb je de keuze hoe snel je je video’s wilt produceren en publiceren,” zegt hij. “Simpel gezegd, stel dat je 30 video’s op je kanaal moet publiceren om aan bepaalde benchmarks voor abonnees en kijktijd te voldoen. Je hebt de controle over hoe snel je die drempel wilt bereiken; het kan een jaar duren, zes maanden, of zelfs 30 dagen als je het te gek wilt maken.”

 

“Die eerste paar dollars zijn ongelooflijk motiverend en krachtig omdat ze het bewijs leveren dat je iets goed doet.”

 

Erhart merkt ook op dat een veelgemaakte fout die nieuwe makers maken is dat ze zich te veel richten op het maken van content die helemaal over henzelf gaat, in plaats van waar mensen eigenlijk naar willen kijken.

 

“Als je onderzoek hebt gedaan naar wat voor soort video’s andere mensen in jouw niche maken, ga je het filmproces in met een duidelijk idee van welke video je maakt en waarom,” zegt hij. “De meeste makers slaan deze stap over, en dat is de reden waarom hun video’s tanken wanneer ze publiceren.”

 

Host een groepsprogramma

Wil je in één keer met een groep klanten of cliënten werken? Overweeg dan een live groepsprogramma aan te bieden met een duidelijk begin- en eindpunt.

 

Virtuele groepsprogramma’s zijn geëxplodeerd sinds het begin van de pandemie, met online boekenclubs, sociale clubs en fitnessuitdagingen die snel levensvatbare bedrijfsmodellen zijn geworden. Wanneer u een groepsprogramma op de markt brengt, vertel dan hoe een groepsomgeving meer kameraadschap biedt (en vaak kosteneffectiever is) dan het werken met iemand één-op-één.

 

Pro tip: Als je online cursus idee nog niet helemaal klaar is, test het dan eerst als een groepsprogramma of live workshop serie. Dit helpt je de kneepjes uit te werken en uit eerste hand te zien wat klanten eigenlijk willen en nodig hebben en hoe ze de tools en ideeën implementeren die je hen voorlegt. Het bespaart je ook het bouwen en lanceren van een online cursus die niemand wil.

 

Word Affiliate voor je favoriete merken

Als het ontwerpen van uw eigen service, programma, of product intimiderend klinkt, overweeg dan om in plaats daarvan mee te liften op het bewezen aanbod van iemand anders. Affiliate marketing krijgt een slechte naam vanwege multi-level marketing oplichting en piramidespelen, maar veel producten en software vertrouwen ethisch op doorverwijslinks als een manier om hun klantenbestand op te bouwen.

 

Wanneer u een affiliate marketing aanpak onderzoekt, denk na over hoe u uw promotie-inspanningen anders kunt maken. Iedereen verkoopt hetzelfde product in deze situatie; denk na over manieren om je te onderscheiden van de massa.

 

Nr. 8: Start een Betaalde Nieuwsbrief of Abonnement

Sommige professionals kiezen ervoor om de route van de maker te bewandelen en hun eigen betaalde abonnementen te beginnen. Als je snel inhoud kunt creëren die waardevol of spannend is voor anderen, is een internetverbinding alles wat je nodig hebt om je eigen niche-mediabedrijf te starten. 

 

Platforms zoals Patreon en Substack volgen gelijkaardige modellen, waarbij makers van inhoud rechtstreeks aan hun fans kunnen verkopen en een deel van de transacties opstrijken. Het bedrijfsmodel heeft Silicon Valley in zijn greep; vorig jaar publiceerde The Information zijn Creator Economy-database, waarin werd opgemerkt dat in de VS gevestigde startups van makers in 2021 enkele miljarden dollars aan financiering hebben binnengehaald.

 

Vertaald met www.DeepL.com/Translator (gratis versie)

 

 

 

business management 

vacatures

https://auto-verkopen-belgie.com/nl/info/verkopen-belgie/

 

https://www.newbusinessmanagement.com/